tisdag 24 maj 2011

Nalle inspiration och LO

Hejsan

Först tänkte jag idag visa två saker som jag har gjort och där jag använt den söta nallen som var med i sista nummeret av Doocrafts Creativity. Om ni blir sugna bör ni skyndsamt ta er till Scrapbutiken för jag tror bara att det finns fyra nummer kvar....

Först ut ett enkelt kort:

Har använt ett ljusgrönt cardstock som bas. Sedan har jag använt det här gröna papperet med gammelrosa rosor på. Det är så fint tycker jag. Sydde runt kanten innan jag klistrar fast det på cardstocken. Sedan har jag använt två små kort som jag hade hemma i min restlåda. Dessutom stämplade jag upp nallen och färglade med promarkers, lite brunt band och tre hjärtbrads och så var det klart.

Sedan blev det en tag som man kan sätta fast på en blomma eller en liten present till någon man vill visa lite uppskattning för.
Använde ett lila cardstock som jag skar till i lämplig storlek. Tags kan man göra hur stora eller små man vill. Sedan klippte jag av hörnen. Därefter skar jag till en likadan bit fast mindre av det rosa papperet jag visade i söndags. Använde ytterliggare två små kort från mina gömmer. Satte fast två band längst ned på tagen och fäste dem med tre brads. Sedan nitade jag fast ett band i toppen också (privat).

Material från Scrapbutiken:
ljusgrönt cardstock
lila cardstock
grönt papper med rosmotiv
lila papper med blommor på
lila band/spets - Amethyst
grå spets
lila stora brads - YouDo
3-d kuddar
brunt band

Tillsist vill jag bjuda på en LO där jag provat att göra eget mönstrat papper. Om du vill läsa mer hur jag gjorde så kika in här. Jag gjorde egentligen den här lo till en utmaning hos Pysselmyran men eftersom det nästan är enbart material från Scrapbutiken tänker jag visa den här också :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar