söndag 22 maj 2011

Kort till julkortsutmaningen

Hej

Vi har fått in två fina bidrag till vår julkortsutmaning. Temat den här gången är pepparkaka och ni kan tolka det precis hur ni vill. Nästa söndag kommer en ny utmaning så ni har fortfarande lite tid på er att knåpa ihop ett kort.

Först ett kort från Snojbi:
Så här skriver hon: Passade på att prova min nya "tårtpappers"dies.

Hittade en restbit av ett papper som var randigt
och det klippte jag isär och sedan flätade jag ihop det.

Stansade ut några "pepperkakor"

God Jul skylten har jag embossat texten och lite i kanterna .
Pärlorna är Pearl Maker.
Har även använt den på de stora pepparkakorna.

Satte dit en kanelstång där jag limmat på några nejlikor.

Har även dekorerat insidan vilket jag är ganska dålig på att göra.

Sedan har vi fått ett jättefint bidrag av Anneli:

Så här ser listan ut just nu:
Snojbi: 2p
Kattiz: 2p
Anneli: 1p

Ikväll återkommer jag med två rosa/lila kort

Här är en liten tjuvtitt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar