tisdag 17 maj 2011

Julkortsutmaning nr 2

Hejsan

Oj vad tiden flyger. Tyvärr blir det ett lite sent inlägg. Är ni redo för en ny utmaning? Den här gången blir temat pepparkaka.

Ni väljer själva hur ni vill tolka ordet. Det kan vara allt mellan himmel och jord. Papper med pepparkaksmönster på, färgerna man förknippar med pepparkaka, dekorationer, recep eller sångtext? Om ni vill vara med och visa upp era kort här så tycker vi det är extra kul. Jag håller koll på poängen. Man får ett poäng för varje utmaning man deltar i. VIll du vara med? Maila ett foto på ditt kort till siermans_h@hotmail.com

Nå vad har jag gjort då? Jo jag hade en söt Tomas-stämpel från kortmakarna. På den äter han en pepparkaka. Sedan valde jag brunt och vitt som huvudfärger på kortet. Jag hade också kvar några av de söta metalldekorationerna från YouDoo som släljs i butiken. De ser ut som pepparkaksformer.

Och så här blev det färdiga resultatet:



Material från Scrapbutiken:
Brun cardstock
Vit cardstock
Brunt läderaktigt snöre
Pepparkaksmått - YouDoo
Mönsterpapper (från förra årets favorit julpaper)

2 kommentarer:

  1. Jag hänger på även denna gången kortet kommer snart.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag vill också vara med. Skickat ett mail med mitt bidrag. Hoppas det kommit fram...

    SvaraRadera