torsdag 5 maj 2011

Inspirerande...

...vikning hittade jag hos Tesa, Tesa hos Prickiform. Det blev ett projekt som växte fram undan för undan men så här blev slutresultatet!
Själva vikningen är jätteenkel men jag kommer inte beskriva den nu, utan det gör jag på vårt Scrapevent 14 maj. För den som inte orkar vänta, sök på Tesa pysslar.

Det mönstrade pappret kommer från Papermania. Eftersom det inte är dubbelsidigt så färgade jag in baksidan med en grön och en röd Distresser. Det syns inte så bra på kortet men då kom den fina strukturen fram i pappret.
Jag har gjort en grå tag som det sitter en fin blomma på (privat) men det som fångar ögat är denna underbara stämpel från Kenny K. De är ju sååå roliga att färglägga!
Här har jag blandat TriaMarkers med Polychromos-pennor. Jag mattade den grå tagen med en vit matta och så placerade jag denna trubbelmakare (stämpeln heter Troubblemaker...) så att hon lutar sig lite mot den vita kanten.
De silvriga bokstäverna upptäckte jag idag. Det är nog en ny kärlek... Det är aluminiumtejp från Biltema.....
Jag använde tejpen och stansade ut texten med QK:s Sophisticate.
I kortet har jag satt en grå ruta och stansat ut ett `grattis´ i aluminiumtejp. Så himla smidigt, förklistrat och allt!
En närbild på denna lilla tjej. Jag har använt Triamarkers till hår, hud, glass och skor. Resten är Polychromos.
Stämplarna finns hos Scrapbutiken för 79:-. Och det finns många motiv.......
Hoppas ni har haft en bra dag och...
på återseende / Linda


1 kommentar:

  1. Wow hur läckert som helst.
    Det blir att ta sej en tur till Biltema för det där var ju superfint
    Kramisar

    SvaraRadera