måndag 2 maj 2011

Cupcakes...

... är både gott att äta och sött att titta på. Idag visar jag ett kort som är gjort med papper och stämplar från Papermania.
Kortbasen är ett vitt cardstock. Under det blårandiga pappret finns ett rött mönstrat som är fullt med små söta cupcakes. Under finns ett annat mönstrat med fina små bakverk. Jag har klippt ut det längs den doodlade kanten och satt fast så små delar sitter över texten (alla stämplar på kortet kommer från förra nr av Creativity! där man fick ett set stämplar som gåva).
De största cupcakesen är stämplade, utklippta ocg fästa på 3D-kuddar. De är färglagda med en salig blandning av TriaMarkers, Distress, Polychromos och vanlig tuschpenna! Det var spännande och använda alla olika tekniker!
Jag har monterat kortet som ett stafflikort och den undre delen blev så här:

Cupcakesen är från ett enfärgat Papermaniapapper som finns hos Scrapbutiken. Jag har färglagt med grön och  röd vanlig tuschpenna och en gul TriaMarker. Efter att jag klippt ut den satte jag fast dem med lite lim. De översta två satte jag på tunna 3D-kuddar.
Som avslutning limmade jag dit pärlfloss runt det randiga pappret.
De här pappren är perfekta när man vill göra ett kort som bjuder in på fika! Det är snabbscrappat - om man inte klipper ut för många cupcakes!...

Allt material kommer från Scrapbutiken, utom pärlflossen som är ur privata lådor.

Snart är det dags för vår efterlängtade Scrapevent, 14 maj. Ta chansen och kom på våra `demosar´ och titta på hur vi använder bl.a. olika färgläggningstekniker.

Ha en bra start på veckan och...

...på återseende / Linda

2 kommentarer:

  1. Jättefint kort Linda! :)

    SvaraRadera
  2. Tack tack!
    Idag har jag varit hos Petra och skaffat mig en trubbelmakare.....

    SvaraRadera