tisdag 26 april 2011

Underbart vackert papper...

Har gjort en LO om min lilla tänkare här hemma. Tyckte så mycket om detta vackra papper från Inkido. Det var så finstämt med färgerna och jag gillar notpapper. Som fotomatta klippte jag ut ett par vintage vykort från ett av PionDesign papperen. Dessa satte jag lite omlott bakom fotot. Sedan satte jag dit en remsa med wellpapp i nederkant av fotot.


Ville ha lite roliga detaljer. Så jag band om ett snöre på kanten av fotot och satte dit en nyckel charm. Sedan klippte jag ut ett frimärke som jag satte fast i en ram jag hade kvar sedan tidigare. Dessa ramar är bara sååååå fina. Har använt dem tidigare på bland annat canvas tavlan som finns att beskåda i butiken. När jag köpte dessa kunde man köpa fyra stycken i ett sett. Nu säljs de bara styckvis och är lite större. Fortfarande fina men jag älskar verkligen de här små. Sedan satte jag fast några halvpärlor.


På den andra sidan av kortet dekorerade jag med en underbart vacker swirl. Den går i guld och bronsfärg och matchade min lo så fint tyckte jag. Jag har inte använt en sådan förrut och det var lite trixit att lyfta av den från plasten och få dit den på LO, men väl värt all möda.




Hoppas ni blev lite inspirerade. PÅ torsdag återkommer jag med vinnaren av vår Vår, blom & pippi tävling. Så kom tillbaka då. Men innan dess kommer ni få mer inspiration från rara Marie

Material från Scrapbutiken:
Mönstrat papper från Inkido och PionDesign
Vit ram
Nyckel charms
Pärl swirl

3 kommentarer:

  1. Så underbart fin och härlig layout, mina älsklingsfärger. Sött foto och ramen verkar vara starkt beroendeframkallande.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kanonfin! Och ramen är ju helt underbar!

    SvaraRadera