tisdag 19 april 2011

Påskkort i grönt och lila

Som lite kvällsinspiration tänkte jag bjuda på två enkla påskkort i lila och grönt.

Först har jag gjort ett högt och smalt kort i grönt. Har använt ett underbart sött papper med påskhare på. Det är så enkelt att använda till påskkort. Egentligen behöver man ju bara klippa ut en ruta och så är kortet färdigt. Men jag valde att göra ett lite mer arbetat kort och delade det i tre delar.




Sedan blev det en lila variant. Jag använde upp resten av det fina rutiga papperet från Inkido och en söt bild från ett annat fint påskpapper ur samma serie som påskharen. Detta papper är superfint också, på ena sidan finns massor av små vintage påskbilder och på den andra sidan är det fint prickat. Har här även använt ytterliggare en av de fina ramarna som jag även använde på min vimpel. Pyntade med några fjädrar en prismakvist och ett utklippt ägg är ett tredje PionDesign papper.


Hoppas ni nu blir sugna på att påskpyssla lite...

1 kommentar:

  1. Jättefina kort.
    Gillar det långa kul med andra format än fyrkantiga

    SvaraRadera