måndag 25 april 2011

Mer Papermania!

Här kommer, rätt försenat (det kom en påsk emellan), mitt andra kort från Papermania.
Detta är liksom det andra, bröllopskortet, en färdig kortbas, som bara väntar på att få lite färg!
Jag har använt ett rött papper, (som jag nu vet kommer från Papermania...) bakom trädet. Jag klippte bort allt runt om så att bara trädets `insida´ blev i rött. Man kan välja att ha trädet som enda framsida men jag satte ett mönstrat bakgrundspapper i grönt. På den stora vita rektangeln satte jag ett matchande grön cardstock. Tanken är att där ska namnet stå på den som ska få kortet.

Insidan blev såhär,
Jag använde samma mönstrade papper igen och `fodrade´ insidan. Jag tog samma gröna cardstock och mattade det med ett vitt cardstock.

Och baksidan blev såhär, inspirerad av min DT-mammas fina arbetade kort som man kan se på vår gamla blogg.
Baksidan fick bli grön, med en oval, urklippt stämpel. jag har mattat med både en tunn svart och en lite bredare vit cardstock.

Här ser man tydligt vilka fina detaljer som finns i kortet. Jag kan knappt vänta på att få göra ett till i riktiga vår och sommarfärger!

Korten finns i butiken och där kan man även få tag på matcande papper från Papermania, bla. Birdsong.
Hoppas ni alla haft en trevlig Påsk,
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar