onsdag 27 april 2011

Jag har fått papper från Pion Design (Sagan om våren) att jobba med denna gången. Underbara färger som passar perfekt till vår och påsk.

Denna påsken har jag varit bortbjuden på två middagar och har haft med mig små presenter med en scrappad tag till.
Jag har använt mig av liknande material till båda tagsen, trots det blev dom ganska olika tycker jag.

Först ut är en tag i övervägande vita nyanser. Metallfjärilarna och blommorna är från mina egna gömmor, resten av materialet finns i butiken.

Använde ett ljus beigt cardstock som stomme och sedan ett "vykort" ur detta klipparket från Pion Design, den lilla textremsan kommer från samma klippark. Den påskiga lilla bilden kommer från ytterligare ett klippark från Pion Design, nämligen detta.
Några blommor, fjärilar och glitterlim fick bli dekorationerna. Gjorde sedan ett litet hål i övre hörnet och trädde igenom en tunn spets.

Presenten var en söt burk med smaksatt flingsalt som är inslagen i vitt presentpapper, samma tunna spets är virad runt pappret När vi var på väg till middagen kom jag på att det hade varit fint med några utklippta eller stansade fjärilar på presentpappret. Naturligtvis ville min sambo inte vända för att jag skulle åka hem och klippa ut fjärilar (väldigt underligt).
Nog pratat om presenter, det jag ville säga var att en tag är ett bra sätt att "muntra upp" en inte så märkvärdig present.





Här kommer en lite tydligare bild.






Detta är den andra tagen. Jag har gjort på samma sätt men med lite andra nyanser och blommor.

Här har jag dessutom klippt ut en fjäril från ett papper ur ett gammalt DT-paket. Älskar detta fjärilspapper och har snart klippt ur varenda fjäril.

Allt material till denna tagen finns i butiken!





Här kommer en lite bättre bild, här syns det också att stommen är ett ljusblått cardstock.




Kika in i butiken, där finns massor av fint material att skapa tags av.

På återseende!



1 kommentar: