onsdag 20 april 2011

Ge bort te i påsk.......

Alldeles snart är det påsk med allt vad det brukar innebära, för min del påskmiddagar. Därför ville jag göra en liten och enkel gå bort present. Tepåsar i lyxförpackning blev det.

Tepåsarna har jag köpt i en vanlig livsmedelsaffär, inte för att jag är någon tedrickare utan för den fina förpackningen (bara det tyder ju på en lätt "scrapskada").
För att dölja den fula loggan på tepåsarna stämplade jag med textstämplar på rosa papper och klistrade på. Bara stämplarna får plats på påsen så går det ju bra med alla sorters stämplar, i butiken finns massor som passar.
Vek sedan en bit mönstrat papper (Rosa Ruta från Inkido) på mitten och använde en kantstans från Martha Stewart för att stansa kanterna. Här finns några fina stansar. Fungerar även bra med helt raka kanter eller att klippa dem med mönstersax.
Jag ville ha en lite påsk- och vårinspirerad förpackning så jag har dekorerat med blommor (hade jag nog för övrigt gjort även på höst- och vinterförpackningar).

De små och fina textraderna kommer från klipparket "Sagan om våren" från Pion Design, här finns det.

Glitterlim undrar ni kanske, jo det finns där, syns bara inte på fotot.

Tepåsarna har jag för övrigt lagt i en cellofanpåse, 11*11cm. Här finns flera olika storlekar att välja mellan.
På baksidan av förpackningen kan man tillexempel skriva en personlig hälsning eller stämpla.

Prova på att göra en sådan här påse, lätta, enkla och relativt snabbgjorda.




Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Tänk att några thepåsar kan vara såå snygga.
    Kanonfin gåbortpresent

    SvaraRadera