tisdag 19 april 2011

En vimpel till...



Här kommer min vimpel till affären. Petra utmanade oss att göra vimpeln i vintage stil (alltså att det ser lite gamalt och slitet ut). Detta var egentligen den första saken jag gav mig på. Sen tyckte jag det var så roligt så att det blev ett kort och en burk också (men dem har jag ju redan visat er).





Jag började med att göra en mall. Ville ha ut en så stor vimpel som möjligt ur ett 30x30 papper. Tog och mätte ut hur bred jag ville ha den längst upp och vek sedan mitt mallpapper på mitten. Från mittlinjen drog jag sedan streck från spetsen och upp till mitt basstreck.
Sedan klippte jag ut mallen. Vek längst upp och klippte bort hörnen (se fotot).

Sen använde jag mallen och klippte ut i ett brunt lite "gamaldags" papper. Satte en vit spets runt kanten. Chalkade lite för att det skulle se lite "smutsigt" ut. Kortet bearbetade jag lite i fotoprogram för att det skulle se äldre ut. Använde de otroligt fina ramarna som finns inne i butiken. Några knappar, bruna smårosor och några droppar av min bruna paper pen.

Så här blev resultatet:



Ikväll återkommer jag med några påskkort. Har du vägarna in till stan? passa på att köpa de fina påskpapperen som finns i Scrapbutiken!

2 kommentarer: