fredag 1 april 2011

Bobunny´s igen

Idag visar jag ett kort med tillhörande tag.
Jag har använt mig av Bobunny´s finstämda "baksida" av Timepiece Tick Tock. Den är vacker med diskreta detaljer. Här har min edgescraper fått jobba flitigt med alla kanter. Därefter har jag tagit Distress Vintage photo över de ruggade kanterna. En nätt inramning i form av små stygn gjorde jag med en svart smal penna.
Själv kortbasen är bigad så att flikarna går lite omlott.
På båda flikarna sitter en vacker spets som kommit in i butiken nu. Blommorna är stansade av Tim Holtz Sizzix´s dies. Pappret de är gjorda av är även där en "baksida", nämligen från BoBunny´s Blast Off.
Blomorna är ihopknölade för mer struktur och vintagekänsla.
I mitten av blommorna har jag använt en guldPaperpen. På den övre fliken finns t.o.m. en lite pärlswirl av samma Paperpen.
Stämpeln "Best Wishes" är en del av en clearstamp som man får på köpet ( + fina papper och diecuts!) med senaste numret av Creativity som finns i butiken.
Man kan ana små mynt som skymtar fram. De kommer från en vacker tunika som inte finns längre....

Till insidan gjorde jag en snedskuren Tag som man kan skriva ganska mycket på. I och med den sneda kanten får den svarta spetsen plats utan problem, den sitter fast med en knappbrad jag hittade
i mina lådor. Det  fick plats ett litet mynt där också...

Imorgon börjar helgen, undrar vad jag ska visa då...
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar