torsdag 28 april 2011

3:e Papermania-kortet

Så var jag färdig med det sista kortet. Även detta ett färdigtvikt kort som bara väntar på att få dekoreras!
Jag har aldrig använt sådana kort förut, som en sann scrappare känns det som fusk att inte göra allt själv... Men det har jag raskt kommit över efter att ha fått chansen att jobba med dessa Papermania-kort som finns i Scrapbutiken!
Så här blev mitt sista kort:
Själva cirkeln i kortet är ju redan på plats när man köper kortet. Sedan är det bara att sätt igång....
Jag har gjort ett lite maskulint kort med en aning Steampunkkänsla.
I cirkeln  på kortet har jag färgat in ett litet ´tårtpapper` med svart Distress. Sedan har jag gjort två klockvisare som jag klippt ut från ett härligt glittrigt ark från Papermanina. Det bästa är att det är förklistrat, så när jag var nöjd med visarna satte jag ihop dem med en svart brads och tog bort skyddspappret och satte på plats där jag ville ha dem. Så enkelt!
Innan jag satte dit tårtpappret, sprayade jag hela kortet med en silvrig Glimmermist. Denna går i grått med silver och det passar min Steampunkkänsla idag!
Jag satte ihop kortet så att det blir som ett vanligt kort, det finns inga extraflikar att vika ut.
De små bokstäverna är privata och de kommer från Cosmo cricket. Jag använde glitterpappret till ordet ´dags`. Det är stansat med QK:s Chandelier. Så snabbt, bara att stansa, ta bort skyddspappret och klämma dit! Me like......
Runt bokstäverna har jag dragit med en tunn svart penna för att markera bokstäverna lite mer.
Jag har använt en svart Pearlmaker (privat) och markerat timmarna med.
Insidan höll jag enkel. Hörnen är stansade med Tim holtz Spellbinders.

Jag gillar verkligen förklistrade papper! Just dessa finns i guld, silver, vitglittrigt och i svartglittrigt. De ligger med en av varje i varje förpackning och kostar ca 40kr hos Scrapbutiken.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!
På återseende / Linda

1 kommentar: