söndag 3 april 2011

2 alster...

...blir det idag eftersom tiden bara försvann igår...
I vårt månadskit fick jag med ett tjockt orange cardstock i A4-storlek.
Vad ska jag göra med ett sånt papper med en sådan färg funderade jag länge på.
Inget självklart val för mig, därför blir utmaningen extra rolig.
Först visar jag ett Shakerkort-
Texten är en del av de fina S.W.A.L.K.- stämplar som finns i butiken.
Själva shakern har jag gjort av en tom liten tejprulle som jag målat svart. Direkt på kortbasen stämplade jag en S.W.A.L.K- blomma. Sedan limmade jag på tejprullen och var noga med att det blev tätt med limmet. När det torkat lade jag i pärlor i två färger.
Som lock har jag använt vanligt cellofanplast på rulle. Det funkar att det är mjukt på så små ytor.
För att dölja den limmade kanten tog jag ullgarn och limmade fast. Jag lät garnet fortsätt över på andra sidan och tog hål och avslutade med att dra fram garnet igen.
På insidan och på inre fliken har jag fortsatt med samma stämplar och garn. Blommorna är ifyllda med röd penna.

()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()

Av BoBunny´s Blast Off! hade jag en rätt stor bit kvar. Då kände jag att jag skulle utmana mig med att göra en LO. Så här blev det:


Cardstocken är den sista biten av det orangea och lite blanka pappret. Det stämmer fint med Bounnypappret. Fotot är mattat med vitt papper. Jag har även dragit med en svart penna så det blev en tunn svart ram.
Under det vita sitter det blå cardstock. Texten "Spacebaby" är QK:s Harvest. Texten är även markerad med en vit penna.
Texten "Johannes" är QK:s Sticky Note. Till all text har jag använt Best Creation Inc:s Basic Glitter Paper.
De urklipta stjärnorna är baksidan av `Blast Off` -pappret. . Under "Johannes"  finns den fina svart spetsen igen. Den går ju ha till det mesta... =)
För att få mer liv och lekfullhet i LO:n har jag klippt ut olika detaljer och limmat på efter tycke.
Tycker ju att min son är lite lik astronauten!

Det mesta materialet finns här eller i butiken. Pärlor och garn är ur privata lådor  =)

Hoppas ni har gillat veckans alster och fortsätter hålla koll på oss. Det händer grejer nu...
Och ni kommer väl på vår Scrapmara 14 Maj?!!
Ha en härlig Vårvecka och Scrappa på!
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar