fredag 11 februari 2011

Underbar lo kärleks layout

Här kommer en layout utav delar från DT-paketet. Stort problem uppstod när jag ville ha båda sidor av pappret från Graphic 45, hur gör man? Ena sidan var jättefint mönstrat och passade perfekt på layouten och andra sidan hade underbara klockor som jag ville klippa ut. Gjorde så att jag snålade med pappret och klippte ut så många klockor jag kunde utan att det skulle synas. Tur att ingen ser baksidan av layouten som är full av hål efter klockorna.



För att få till den svarta "spetsen" har jag stansat ut remsor med hjälp av en kantstans från Martha Stewart (finns olika sorter i butiken). Spetsen knycklade och veckade jag, fäste den sedan som en ram under bakgrundspappret. Det tar en stund att göra men blir ganska effektfullt tycker jag.

Till höger om fotot ser man svarta "strån" som också är busenkla att göra. Skar tunna strimlor med pappersskäraren, limmade dit dem. Fäste en svart rhinestone i toppen på varje strå, hade även på lite 3D-lack på pappersremsorna.

Material från Scrapbutiken:
Beige, svart och röd cardstock
Papper från Graphic 45
Svarta Rhinestones från Reprint
Svart Pearl Maker
Röda minirosor
Svart organzaband

Övrigt material är papper från Crate. Kantstansen från Martha Stewart. Grungeboardhjärta från Tim Holtz och thickers från American Crafts.

Må så gott och pyssla lugnt!

1 kommentar: