onsdag 9 februari 2011

Lo med många kort

Hejsan

Idag tänkte jag visa en LO som jag har gjort där jag har använt många kort på samma LO. Till vissa LO tycker jag det är kul att ha med flera kort som visar olika saker man gjort. Tex om man varit en hel dag på stranden eller som det här fallet, en hel dag på zoo.

När jag använder många kort brukar jag försöka att hålla LO ganska enkel i dekorationer och pappersval, för att inte ta bort fokus från bilderna.
Den här gången har jag använt ett creame färgat cardstock och ett mönstrat papper från Crate Paper.

Jag brukar börja med att skära ut korten i de storlekar jag vill ha dem. Sedan lägger jag ut dem på min bas (oftast cardstock). Så flyttar jag runt dem tills jag känner mig nöjd. Efter det skär jag ut rektanglar ur ett mönstrat papper. Här har jag använt både fram och baksida (orange & randig). Och bygger upp så hela LO blir en stor rektangel. Sedan letar jag fram olika typer av dekorationer och bokstäver.

Jag har här använt giraffstämpeln från Vildastamps. Cirkeln med den gula kanten är en die cut, alltså en redan utstansad skrivruta. Den klippte jag i två delar för att få lite mer att dekorera med. Jag valde också att sprida ut rubriken i flera av mina "rutor" på lo.

Material från Scrapbutiken:
Creame färgad cardstock
Crate Paper - Lemon Grass Collection - Straw
Paper pen - sand
Vildastamp - giraff
3d kuddar, 3 mm och 1 mm

Imorgon blir det tyvärr också ett sent inlägg. Men det kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar