onsdag 2 februari 2011

Inträde på egen risk!

Vid senaste besöket hos Scrapbutiken fick jag med mig en Vilda-stämpel hem. En argsint drake som är jätterolig att färglägga!
Vad använder man den till? Jag har i alla fall börjat med att göra en dörrskylt till vår blivande 5-åring, som han ska få till sitt nya rum.
Och nej, jag förväntar mig inte att den ska hålla i flera år....
Det här är ena sidan, texten är QK:s Chandelier (igen...). Krusidullerna är av papperssnöre som går att krusa och en textilwire i grönt som man böjer efter behov!
Här ser draken bara lite farlig ut men.....
...här är den mer eldfängd!
Jag "konstruerade" lite eld genom att sätta dit ett band i snedklippta småbitar och under lägga några mörkt grå Paperpen-pärlor.
Bakgrundspappret är Inkido´s Autumn Friendship-Hanne. jag har använt en edgescraper för att tufsa till kanterna lite. Jag lade mallen spegelvänt för att få pappret åt rätt håll, vilket jag annars är bra på att missa...
Jag valde även att lägga randningen i pappret åt olika håll.




















Drakarna är färglagda med Polychromos från FC.
De är monterade på gult papper, den gröna draken fick en snäll och rund inramning medan den röda fick en ilsken och taggig.
På den gröna draken kan man ana det fina swirlsmönstret på Inkido-pappret.

Jag hoppas den faller åtminstone en 5-åring i smaken men det är ett faktum; barn är en svår publik....
Hoppas ni sover gott redan,
på återeende / Linda

2 kommentarer:

  1. Den där skylten kommer han nog att uppskatta!
    Att få stänga dörren till sitt eget bo ibland...
    :)

    SvaraRadera
  2. ja, det gjorde han! Det blev en lek att byta humör och hänga upp skylten och be ALLA knacka!...

    Linda

    SvaraRadera