måndag 17 januari 2011

Vilda-stämpel

När jag fick den stora äran att få bli medlem av Scrapbutikens DesignTeam, fick jag välja en Vildastämpel att skapa något med. Jag valde denna såklart!

Denna lilla doktor är ju svårt sympatisk! =)
Jag gjorde ett kort till en person som behövde en klapp på axeln av det vänligare slaget.
Kortet ser ur så här i sin helhet:
Fråga mig inte varför jag satte dit den blå blomman! (?!)
Allting utom stämpeln är rester ifrån min inte obetydliga scrap-hög...(därför har jag ingen  aning om vad det är för alfabet jag använt).
Det blå fältet mellan texterna är gjort av två olika blå nyanser på klädstroppar. Ni vet, sådana där bandbitar man klipper bort när man kommer hem med en ny tröja?
För att få in det i kortet, rev jag kanterna grovt och stoppade in min handvävda lilla matta under pappret. Jag lade blå Twinkle´s runt om i ett tjockt lager.
Stämpeln är målad med FaberCastells Polychromos och satt på 3D-kuddar
Spiralen är en lättformad ståltråd som jag plockat ur en födelsedagsbukett, EFTER att den var överblommad...
Kantstansen kommer från fiskars.
Insidan har jag inte några bilder på men ordinationen lät som följer:
1. Lite kärlek
2. En wiskey i kvällssolen
3. lite "tamejtusan"

Jag fick veta att kvällen efter kortets ankomst, satt mottagaren i kvällssolen med en liten wiskey och solhatt!
Kommentaren var: -"Ordinationen var adekvat!"

På återseende
Linda

1 kommentar:

  1. Vilket härligt kort och en kanonbra ordination! :) Den stämpeln är ju bara helt underbar :)

    SvaraRadera