måndag 24 januari 2011

Kvack?

Ny vecka och så var det min tur att få inspirera igen :) Och idag visar jag det här kortet som jag gjort med Vildastämplar och gelpens...




Aldrig använt glossygel och stenciler? Lugn, det är superenkelt. Detta behöver du...
En eller flera glossygel
En spattel eller annat att arbeta med
Stencil av eget val
Pappret du vill dekorera
Lite tålamod ;)



Sätt fast stencilen där du vill ha den


Lägg på en lagom mängd glossygel och täck motivet, var försiktig bara så det inte kommer utanför på pappret.


Lyft bort stencilen och voala... klart. Låt torka någon halvtimme-timme.


Allt material finns i butiken.
Papper från Pion Design & Inkido,Vilda Stämplar, Glossygel i flera färger, halvpärlor, Schabloner, band.

Vänta inte med att rengöra verktyg och stencilen för det torkar ganska fort.
Lycka till! 

4 kommentarer:

  1. Very nice job!!! The flowers on the corner look fine) Love this method, but I have never been done it myself - no this stencil...

    SvaraRadera
  2. Tusen, tusen Tack för all mumsigt godis som jag fick i BlogCandyn! You made my day! Helt klart julafton i repris. Tack!

    Hozzan

    SvaraRadera
  3. Ville bara säga tack för allt jättefint jag fick i mitt Tim Holtz-paket! Vinsten alltså :)

    Och vilket bra tips med glossy-gel och schablon. Måste jag införskaffa och testa!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är roligt att leka med och få fram massor av roliga resultat!

    SvaraRadera