måndag 3 januari 2011

Känner ni någon som ska gifta sig?

Det gör jag. Så när jag såg ett av de underbara papperen i månadens dt-kit så ville jag göra något till ett brudpar. Papperet har ni sett tidigare, ett velum med gulblommor på.  Det blev ett ganska enkelt kort eftersom jag ville att papperen skulle komma fram så mycket som möjligt.

Som bas har jag använt ett kopparfärgat cs som finns färdigbigat och klart, bara att dekorera. Sedan monterade jag velumet på ett vitt cs. Samma vita använde jag till en liten tag/etikett. Jag stämplade upp detta gulliga bröllopspar från Skogstokiga och färglade med promarkers. Försökte få till färger som matcha papperen, så det blev ett retro par. Sedan klippte jag ut ett hjärta ur wellpapp. Band fast ett tunnt natursnörre med några pärlor på runt hjärtat. Hjärta och brudpar monterade jag med hjälp av 3-d kuddar. Ett band och några pärlor gjorda med paper pen - guld.

Tips: velum kan man fästa på sina alster
  • genom att "gömma" tejp/klister bakom exempelvis stämpelmotiv
  • med brads
  • med symaskin
Jag har också provat med dubbelhäftande tejp från Biltema (går säkert med annat fabrikat också) och jag tycker faktiskt inte att man kan se tejpen igenom velumet.






På insidan gjorde jag ett större hjärta och hade lite kvar från ett tidigare papper jag visat nämligen Inkido - Christmas Elegance - tags and banners. Tillsist en liten ros.

Innan jag ger bort kortet tänker jag skriva namnen på brudparet på framsidan, men än så länge är det en hemlighet.

Material från Scrapbutiken
Kortstomme - koppar
Vitt velum med gulblommor
vitt cardstock
guldigt band
paper pen - guld
inkido - Christmas Elegence - tags and banners
guld stämpeldyna
tunnt natursnöre
3-d kuddar

I veckan kommer jag bjuda på födelsedagskort (mannen i mitt liv fyller år), Lift utmaningen från Kattiz, mini-album, nyårslöfte (klyscha jag vet!) och lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar