fredag 21 januari 2011

Ett minialbum med kärlek

Hejsan

Vi börjar ju närma oss "kärleksmånaden" så jag tänkte visa ett litet minialbum som jag gjort om mitt bröllop. Det är några år sedan som jag gifte mig, vilket ni säkert förstår om ni tittar lite närmare på bilderna.

I alla fall började jag med att ta ett vitt A4 kartongark som finns hos Scrapbutiken och skar det på mitten. Sedan vek jag båda bitarna så att jag hade två "dragspel med fyra rutor". Sedan klistrade jag ihop två sidor för att få ett långt album. Så var basen klar.

Sedan valde jag att dekorera med spillbitar som jag hade över från dt-paketet. Det är vellum papperet med guldblommor och det bruna prickiga glitterpapperet (fram och baksida).
Så här ser det ut uppslaget. Framsidan fick bilder med oss och familjen och bröllopstårtan.
Jag har dekorerat albumet med en vit liten ros, metallblomma, plast dekorationer från You Do och ut stansade Martha Stewarth fjärilar. Jag har gjort små fickor på en del ställen där jag stoppat ner kort eller gjort tags. Ska även göra lite personlig journaling lite senare, därav lite tomrum i albumet.
Baksidan blev så här:
Har även använt små bokstavsknappar som har funnits i butiken tidigare (är ej säker på om de finns kvar). Under vår tackbild har jag satt en bit av den underbara bruna spetsen som Scrapbutiken har. Här satte jag fast bilder från kyrkan, vår bil, och bröllpsresan som gick till Rom.




Hoppas att ni får en riktigt bra och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar