lördag 4 december 2010

Vackra vinter!

Ja, i år tycker jag särskilt  mycket om det kalla vädret, antagligen för att jag led i sommarvärmen med min stora mage. Precis efter värmen i juli föddes vår son....
Jag kan t.o.m försona mig med snöskottningen!

Idag kommer jag visa en Vinter-LO med ett foto som jag använt tidigare. Den LO:n gick i Sepiafärger och kan beskådas på Scrapbutikens Facebooksida.


Här har jag använt kortet precis som det är, bara trimmat lite i nederkant.
Cardstocken är en underbar Wellpappvariant som jag är lite beroende av just nu...
Jag har använt det tunna vita/silvriga pappret (hädanefter kallar jag det Mullberry fast jag inte vet om det stämmer, Petra & Johnny vet på Scrapbytiken!)
Jag trimmade av underkanten som jag satte högst upp som detalj. Inget spill här inte. =)
Texten är från ett foamstämpelalfabet från Making Memories.
Jag har embossat med Vit Pärlemor-pulver på mörkgrönt papper och sedan klippt ut.
Under texten sitter en hel remsa vit Punchinella som kanterna är bortklippta på.
Texten `biter` är QK:s Sticky Note.



Under fotot har jag monterat en nätt och jättesöt spets. Som avslutning sitter en vit pappersblomma. Den passar perfekt på vintertemat!
På fotot skymtar snöstjärnor. Det är spellbinders som är stansat i vitt CS och så ett lager Frosty Glace-Stickles. Det tog jag även på texten `biter´.
Under Mullberrypappret sitter ett ´snöbollsband´. Det är sååå fint!
Jag ville ha en vit och gnistrande kall LO, och jag är rätt så nöjd. Vad tycker ni? Vi gillar kommentarer...;)

Allt material finns i butiken utom de alfabeten jag använt.

Imorgon kommer nya alster skapade av november-kitet. Det finns mycket gottigott kvar att visa.
På återseende/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar