tisdag 7 december 2010

Som avslutning...

..på veckan; ytterligare två julkort.!
Dessa är lite pyssliga men är inte svåra att göra.

Först har jag stämplat Tomten och God Jul med brun Distress ink. Sedan stämplade jag
Granen och Gungande tomte med embossingdyna och använde Clear embossingpulver.
Sedan svampade jag på med Distress ink, Barn door och Vintage Photo.
Efter det tog jag en näsduk och putsade av embossingytan så den blev ren.
Motiven är monterade på varm cremefärgad cardstock med en pärlemoryta.
Det blir en fin effekt, eller hur?

Jag monterade stämpelmotivet på en varm ljusgul matta och sedan på en bit mörkbrun cardstock.
Sedan använde jag det guldgula bandet och använde det till två våder mellan mattorna.
Jag satte även dit en stjärnpin i hörnet som avslutning.

Här rev jag kanten på stämpelmotivet och inkade med vintage photo-dynan.

Material som finns i Scrapbutiken:Allt papper
Stämplar, granen, Textstämpeln
Band
Pins
Privat material:Stämplar God jul med snöstjärnor och Gungande Tomte.

Hoppas ni har haft nöje av mina alster under veckan.
Under kommande vecka kommer vi alla ur designteamet lägga ut alster .
Håll utkik efter Nya utmaningen....Dessutom  kommer vi presentera vinnaren i Novemberutmaningen i slutet på veckan!
Ha en bra 2:a Advent,
På återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Wow! Kanonfina kort! Och kul att du lade in på nya bloggen! Tror vi är redo för övergång på fredag! :)

    SvaraRadera