lördag 4 december 2010

Mera jul

Ja, det kan inte undgå någon att julen står för dörren. Så denna vecka kommer bli ´Tema jul & Vinter´.
Jag börjar med två julkort jag har gjort av novembers DT-kit från Scrapbutiken.



Kortbasen är av BoBunny´s prickiga papper- finns i Scrapbutiken i massor härliga färger.
Paketen är gjorda av ett vitt/silvrigt tunt papper (typ Mullberry-aktigt). Jag har använt rött och grönt papperssnöre och ett grönt prickigt band som paketsnöre.
Det lilla röda paketet sitter fast med 3D-kuddar.
bokstäverna är QK:s Tangerine som jag tagit grön stickles på.
På insidan av kortet har jag gjort ett paket och limmat fast (ej med på bild).

Den underbart söta stämpeln kommer från Vilda stamps,den finns också i Scrapbutiken.
Jag har färglagt trollet med Faber-Castells Polychromos-pennor. Jag älskar mina Polychromospennor!
För att få lite liv i kortet satte jag en 3D-kudde under svansen.

Vinterbänken är en privat Magnoliastämpel.



Här är samma söta troll i andra färger. Det är kul att använda stämplar och variera så här med färger på motivet och i bakgrunden. Det finns ju ingen ände på möjligheterna!
Till bakgrunden har jag bara stansat ut granar ( Marianne Design) i olika bruna papper och satt fast. Trollet sitter med 3D-kuddar så att det ser ut att vara på väg att fånga den lilla tomtenissen som gömmer sig bakom granen.



Det är svårt att se på bilderna men granarna har fått lite brun och röd Twinklings på sig som glänser i ljuset. Även tomteluvan har fått ett lager glittrigt röd Twinklings (metallic vattenfärg).
På trollets byxknappar och ögon har jag lagt ett lager Glossy.
Godjul-stämpeln har jag embossat med brunt embossingpulver från Reprint.
På insidan av kortet har jag limmat en utstansad gran (ej med på bild).

Material  som finns i Scrapbutiken:Papper, Bobunny och enfärgad cardstock + "Mullberry"
Stämplar, troll och Godjul
Färger, polychromos och Twinklings
Tejp
3D-kuddar
Embossingpulver
Band och papperssnöre

Privat material:Granstans, Marianne Design
Stämplar, bänk Magnolia + Tomte PrickiForm
QK:s alfabet, Tangerine

Imorgon blir det en riktigt vintrig LO,
På återseende! /Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar